لالو

اگه وقتی بچه بودم کتاب نخونده بودم، الان قشنگی خیلی از کتابهارو نمیفهمیدم. یکیشون کتاب لالو نوشته ی یوسف قوجق ئه که امروز بعد از ۵ سال خوندمش. هنوز قشنگ بود ولی حسی که اون لحظه، سوم دبیرستان، موقع خوندنش داشتم یه چیز دیگه بود. عاشقش بودم. ماجرای یه پسر بچه ی لاله که توی یه روستا پر از آدمای خرافاتی زندگی میکنه و و اصلاً بخاطر خرافاتی بودن اون مردم لال شده… همه گوش به فرمان یه پیرزن به اسم چچو هستن که ورد میخونه و به کارهای بی معنی وادارشون میکنه تا نحسی رو به در کنن. پدر بزرگ لالو عاشیق آیدین هم خیلی سال پیش بخاطر اینکه کمانچه میزده از روستا طرد میشه و چچو نمیذاره هیچکس عاشیق آیدین رو به خونه ش راه بده. یه داستان بومی قشنگ… داستان فارسی قشنگ داریم. ولی داستان بومی قشنگ چی؟ یه کتاب دیگه هم از این نویسنده گرفتم که امشب یا فردا شب میخونمش. اسمش اسب پرنده س.

5 نظر

  1. دهقان پیر

    😀
    میدانم چقدر تحت فشاری، برای کار در اینجا هیچگونه فشاری نیست. و کلا جزو اولویتها قرارش نده. من فقط میخوام مطمئن بشوم مشکلی در کار کردن باهاش نداشته باشی.

  2. زری

    من هم این کتاب را خواندم. خیلی زیبا و نمادین نوشته بود و آدم را به فکر وادار میکرد. همینش خوب بود که به فکر وادار میکرد. بعد از اون، من بیشتر کتابهای آقای قوجق را خواندم. پسرم کتاب اسب پرنده را خیلی دوست دارد. دخترم کتاب نردبانی رو به آسمان را دوست دارد. کلا این نویسنده کتابهای خوبی دارد. به همه پیشنهاد می کنم کتابهایش را بخوانید.

    • کتاب اسب سفید پرنده بسیار زیبا بود. غیر از این دو کتاب هنوز اثر دیگه ای از آقای قوجق نخوندم. خوشحالم که شما هم مثل بنده این کتاب رو دوست داشتید و ازش لذت بردید. و چقدر بیشتر خوشحالم که فرزندان تون اهل مطالعه هستن 🙂

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *